.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پرمصرف‌ترين مشترك آب مازندران در کتاب گینس

پرمصرف‌ترين مشترك آب در مازندران گفت: تا پيش از اين مصاحبه نمي‌دانستم پرمصرف‌ترين مشترك آب در مازندران هستم و واقعا نمي‌خواهم نامم به عنوان پرمصرف‌ترين مشترك آب در گينس ثبت شود.

آب به دو دليل اهميت ويژه‌اي در آيين و اعتقادات ما دارد، نخست آنكه آب پاك‌كننده است و آلودگي‌ها را تطهير مي‌كند و مي‌تواند آثار ناپاكي‌هاي گذشته را از اشيا بزدايد و دوم اينكه همه چيز در جهان از او زنده و ناشي مي‌شود.

امروز با وجود اينكه استفاده از ابزارهاي پيشرفته علمي، دستيابي و بهره‌برداري از آب را آسان كرده است اما محدوديت منابع آب شيرين، رشد جمعيت، مصرف رو به بالاي آب در بخش‌هاي مختلف و گسترش آلودگي كه در مجموع بحران آب در دهه آينده نام گرفته است اصلي‌ترين دغدغه‌هاي مسئولان به شمار مي‌رود.

‌بنابر پيش‌بيني كارشناسان امور آب در سال 2025ميلادي، 75 درصد از مردم جهان به آب شرب دسترسي نخواهند داشت با توجه به اينكه 70 درصد از پهناي كره زمين را آب فرا گرفته است اما تقريباً 98 درصد از آب‌هاي جهان شور است و از مجموع آب شيرين 5/99 درصد آن به شكل يخ و يخچال‌هاي يخي در دوقطب شمالي و جنوبي قرار دارد.

‌با اين حساب آن مقدار آب كه در اختيار انسان قرار دارد براي او قابل استفاده است، كمتر از 5/0 ميليون متر مكعب است كه در مقايسه با آب اقيانوس‌ها و درياها بسيار اندك است، در حالي كه اگر تمام آب‌هاي شيرين جهان را در داخل يك گالن 20 ليتري آب فرض كنيم، سهم ما از آن يك قاشق غذاخوري‌ست، پس با اين وضعيت بايد تدابير جدي براي حفظ و حراست از آب و اين عنصر حيات بخش انديشيد.

آنچه مي‌خوانيد حاصل گفتگوي چند ساعته با پرمصرف‌‌ترين مشترك آب در مازندران است.

اين مشترك اهل تنكابن است كه براي حفظ حرمت مصاحبه شونده با نام مستعار ايشان را مورد خطاب قرار خواهيم داد.

بعد از تبيين موضوع مصاحبه به عنوان نخستين سئوال از آقاي دست داده كه 71 بهار را تجربه كرده است، مي‌پرسيم صداي آب از نظر شما چه صدايي است.

*صداي آب براي من هميشه دلنواز و آرام بخش بوده به طوري كه هر موقع از فرط كار زياد خسته مي‌شوم كنار ساحل و روي سكوي منزل مي‌نشينم و آرام مي‌گيرم.

 تا حالا شده خشكسالي را در خواب تجربه كنيد.
* نه من هميشه جنگ را در خواب مي‌بينم، نمي‌دانم چرا با يادآوري خشكسالي به ياد داستان حضرت يوسف مي‌افتم كه چطور هفت سال اين مسئله را تحمل كردند و آيا اگر يك زماني ما دچار مشكل شديم، مي‌توانيم تحمل كنيم.

 از قديم گفتند هر كه بامش بيش برف بيشتر، به نظر شما هر كي سرمايه بيشتري دارد، بايد بيشتر مصرف كند.
* نه من معتقدم هر كسي زحمت بيشتري بكشد از موهبت خدادادي بيشتري در دنيا بهره‌مند مي‌شود به عبارتي نابرده رنج گنج ميسر نمي‌شود، حداقل در مورد خودم تجربه كردم طوري كه كلاس ششم ابتدايي قديم را رها كرده و تا 55 سالگي كار كردم و تا حالا خودم را بازنشسته نكردم تنها چيزي كه من را خشنود مي‌كند، موفق شدن در كاري است كه آغاز كرده‌ام با اينكه اكنون 210كارمند در بخش توليدي داريم و سعي مي‌كنم در ارائه خدمات صرفه جويي را مقدم بر سود لحاظ كنم.

 اگر قرار باشد شما در پول يا آب زياد غرق شويد كدام را ترجيح مي‌دهيد.
*هيچ كدام، نه پول زيادي خوشبختي مي‌آورد نه آب، هر چيزي تعادلش خوب است.

 حال اگر متوجه شويد شير آبي چكه مي‌كند يا به هر دليلي در حال هدر رفتن است عكس العمل شما چه خواهد بود.
*بارها شده زماني كه مي‌خواستم سر كار بروم، در حالي كه ماشين روشن بوده ژايستادم سريع شير آب را بستم چون مي‌دانم اگر اين مسئله ادامه داشته باشد، چند متر مكعب آب هدر مي‌رود و اگر شير آب خراب باشد درصدد تعمير آن بر مي‌آيم.

 كتاب گينس را مي‌شناسيد.
*بله هماني كه ركوردهاي مختلف در آن ثبت شده است.

 دوست داشتيد نامتان جزء آنها باشد.
*بله باعث افتخار بود، من از سال 1334 در سن 17 سالگي با 6 هزار تومان ارثيه، كارخانه لباس را راه‌اندازي كردم و الان 210 پرسنل دارم.

 حتي اگر زمينه فعاليتتان مثبت نباشد.
*(با تعجب)مثبت نباشد.

 آقاي دست داده شما به عنوان پرمصرف‌ترين مشترك آب در مازندران شناخته شديد.
*نه، خوشحال نيستم از اين بابت متأسفم، من واقعاً آب را براي بنايي و ساختماني نياز داشتم، دوست داشتم به عنوان ‌پركارترين فرد كه فكر كنم مي‌توانم لياقتش را داشته باشم مطرح شوم نه به عنوان پرمصرف‌ترين مشترك.

 ظاهراً در چهار ماه اول سال، 303 متر مكعب آب مصرفي داشته‌ايد، در حالي كه مي‌دانيد معمول آب مصرفي خانگي در طول ماه 20 متر مكعب است.
*بله خيلي زياد است، اصلاً به اين ارقام توجه نكردم، قول مي دهم به حداقل ممكن برسانم.

 چقدر به آيه شريفه "كلوا وشربوا ولا تسرفوا "پايبنديد.
*تا قبل از حضور شما و انجام مصاحبه در آن مورد خيلي فكر نمي‌كردم ولي الان متوجه شده چه ركورد منفي در سطح استان به جا گذاشتم.

 به همين سادگي يك جمله زيبا و قشنگ درست شد، به عنوان آخرين سئوال به نظر شما ما انسان‌ها مي‌توانيم به راحتي اين عنصر حيات بخش را به نفع خودمان تمام كنيم.
* اجازه بدهيد جوابتان را با سخن مولا علي (ع) بدهم كه مي فرمايند؛ هرچه را براي خود مي‌پسندي براي ديگران نيز بپسند، اين نعمت الهي براي همه انسان‌ها و حتي همه موجودات روي زمين است، من واقعاً نمي‌دانستم پرمصرف‌ترين مشترك آب در مازندران هستم‌.

سخن آخر پرمصرف‌ترين مشترك آب در مازندران:
*مطمئن باشيد بعد از مصاحبه به متصدي اين مسئله دستورات لازم را خواهم داد تا در راستاي رفع اين مشكل اقدام شود، زيرا من نمي‌خواهم نامم به اين شكل در كتاب گينس ثبت شود. /فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.113 seconds.